{"id":470,"date":"2021-11-01T12:21:53","date_gmt":"2021-11-01T11:21:53","guid":{"rendered":"http:\/\/galeriemauritsvandelaar.nl\/?post_type=dt_portfolio&p=470"},"modified":"2024-12-05T15:43:00","modified_gmt":"2024-12-05T14:43:00","slug":"ronald-versloot","status":"publish","type":"dt_portfolio","link":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/","title":{"rendered":"Ronald Versloot"},"content":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Ronald Versloot<\/h1>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column]

\n
\n\n\t
\n\t\"Roland<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"Ronald<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"Ronald<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"Ronald<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"Roland<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"Ronald<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n<\/div>[\/vc_column][\/vc_row][vc_row type=”5″ animation=”fadeInUp” margin_top=”32″][vc_column][vc_tta_tabs color=”white” spacing=”” active_section=”1″ no_fill_content_area=”true”][vc_tta_section title=”Introductie” tab_id=”1440507584245-5ee45767-88dcea8a-e2c0″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1\/2″][vc_column_text]<\/p>\n

Ronald Versloot<\/strong> (1964) onderzoekt al lang de mogelijkheden van het vermengen van schilderkunst met de grafische techniek van de linoleumsnede. De linofiguren zijn als het ware acteurs die in een geschilderde setting optreden. Hiermee snijdt hij\u00a0het eeuwenoude Figur \u2013 Grund Problem<\/em> in de schilderkunst aan: hoe verhoudt de (menselijke) figuur zich tot de achtergrond en hoe breng je die twee tot een eenheid. De linofiguren bieden nieuwe mogelijkheden om dat fenomeen op scherp te zetten. Omdat de figuren in contour zijn weergegeven kun je recht door ze heen kijken op de geschilderde achtergrond. Die ijlheid wordt weer tegengesproken door de gedrukte figuur een zware geschilderde schaduw te geven. Je vraagt je daardoor af of het geschilderde werkelijk is of de lino.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1\/2″][vc_column_text css=””]In zijn nieuwste schilderijen en pasteltekeningen speelt Roland Versloot graag met de conditionering van onze waarneming en legt vaak ook een zekere mate van suspense in het beeld. In Scene (2024) legt hij een op hoed op een rost, waardoor je je afvraagt of de eigenaar even weg is, is gaan zwemmen in de rivier of zelfs is verdronken. In andere tekeningen bevat een boom een silhouet, een jurk van een vrouw verandert in een stapel stenen.<\/p>\n

Zijn draadfiguren noemt Versloot floating drawings. Een boomstam met daarop een hoed, een vrouwengezicht in een spiegel of een vrijend paar worden in contour weergegeven en vrij in de ruimte of iets voor de wand geplaatst zodat ze een subtiele schaduw op de muur werpen. De draadfiguren zijn verwant aan de linofiguren die Versloot eerder in zijn schilderijen gebruikte. Ook deze waren als contour aanwezig, als een soort acteurs op een geschilderde b\u00fchne. Hij thematiseerde daarmee het aloude Figur \u2013 Grund Problem in de schilderkunst: hoe verbind je de menselijke figuur met de achtergrond. Met de floating drawings doet hij een stap verder door ze als zelfstandige figuren vrij in de ruimte te zetten.[\/vc_column_text][\/vc_column_inner][\/vc_row_inner][\/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Biografie” tab_id=”1440507584491-628a5fac-75f2ea8a-e2c0″][vc_column_text]<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
1964<\/td>\nborn in Apeldoorn, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n\n

education<\/h3>\n<\/td>\n<\/tr>\n

1987 – 1990<\/td>\nRijksakademie van Beeldende Kunsten, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1982 – 1987<\/td>\nKoninklijke Academie voor Kunst en Vormgeving, Den Bosch, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\nlives and works in Amsterdam and Berlin<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n\n

solo exhibitions<\/h3>\n<\/td>\n<\/tr>\n

2022<\/td>\nLooking Through<\/em>, galerie Jan van Hoof, Den Bosch, NL<\/td>\n<\/tr>\n
2020<\/td>\nNOT CANCELLED NL, <\/em>virtual art fair, Galerie Maurits van de Laar
\n<\/em>Outside Reality, <\/em>Galerie Jan van Hoof, Den Bosch, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2018<\/td>\nRiding Backwards<\/em>, Galerie Jan van Hoof, Den Bosch, The Netherlands
\nThe Future is Coming and Going,<\/em> Galerie Maurits van de Laar, The Hague, NL<\/td>\n<\/tr>\n
2017<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar (with Erik Pape), The Hague, The Netherlands
\nCAM Galeri, Istanbul, Turkey<\/td>\n<\/tr>\n
2015<\/td>\nCAM Galeri, Istanbul, Turke<\/td>\n<\/tr>\n
2014<\/td>\nLisa Norris Gallery, London, UK<\/td>\n<\/tr>\n
2013<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nGalleri SE, Bergen, Norway<\/td>\n<\/tr>\n
2012<\/td>\nFloat, <\/em>Galerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands
\nThe Lovers<\/em>, Galleri S.E., Bergen, Norway<\/td>\n<\/tr>\n
2010<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2009<\/td>\nGalleri S.E., Bergen, Norway<\/td>\n<\/tr>\n
2008<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2007<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2006<\/td>\nGalerie Andreas Br\u00fcning, D\u00fcsseldorf, Germany
\nArt Chicago, Galerie Andreas Br\u00fcning, Chicago, VS
\nGalleri S.E., Bergen, Norway
\nGAD, Oslo, Norway<\/td>\n<\/tr>\n
2005<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2004<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands
\nKunstRAI<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2003<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2002<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2001<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2000<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1998<\/td>\nGastexpositie Galerie Reuten, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1997<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1995<\/td>\nGalerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1994<\/td>\nDe Nederlandsche Bank, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1992<\/td>\nGalerie van Krimpen, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1991<\/td>\nKunstRAI<\/em>, Galerie van Krimpen, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1990<\/td>\nGalerie van Krimpen, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n\n

groupexhibitions<\/h3>\n<\/td>\n<\/tr>\n

2023<\/td>\nPeinture Fra\u00eeche, <\/em>Galerie Maurits van de Laar, The Hague, NL<\/td>\n<\/tr>\n
2022<\/td>\nSummershow, <\/em>Galerie Maurits van de Laar, The Hague, NL<\/td>\n<\/tr>\n
2021<\/td>\nArt The Hague<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, NL
\nDrawing Now Alternative<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Paris, France
\nKunstRAI, Galerie Jan van Hoof, Amsterdam, NL<\/td>\n<\/tr>\n
2020<\/td>\nDrawing Now<\/em>, Martin Assig, Tobias Gerber, Ronald Versloot, Dan Zhu, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2019<\/td>\nVitamin, <\/em>Anna Klinkhammer Galerie, Du\u0308sseldorf , Germany
\nPAN Amsterdam, galerie Jan van Hoof, Amsterdam, The Netherlands
\nDomino #2<\/em>, Salve Berlin, Germany<\/td>\n<\/tr>\n
2018<\/td>\nRistretto<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nCodex, Berlin, Germany
\nPAN Amsterdam, Jan van Hoof Galerie, Amsterdam, The Netherlands
\nArt Rotterdam<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2017<\/td>\nPerpetuum III, <\/em>Galerie Reuten Amsterdam, The Netherlands
\n6 for 6, collective art fair,<\/em> Loods 6 Amsterdam, The Netherlands
\nBlind Date, <\/em>with Cem Turgay, CAM Galeri, Istanbul, Turkey<\/td>\n<\/tr>\n
2016<\/td>\nLust for Painting, <\/em>We Like Art, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2015<\/td>\nArt Amsterdam, <\/em>Galerie Maurits van de Laar, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2016<\/td>\nTrack and Trace I & II, 25 years Galerie Maurits van de Laar, <\/em>The Hague, The Netherlands
\nAndrea Freckmann, Tobias Lengkeek, Ronald Versloot<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nAmsterdam Art Fair,<\/em> Galerie Maurits van de Laar, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2015<\/td>\nRonald Versloot, Marjolijn van der Meij,<\/em> Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2013<\/td>\nDrawing Cabinet<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nLisa Norris Gallery, London, UK<\/td>\n<\/tr>\n
2012<\/td>\nContemporary Istanbul<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Istanbul, Turkey<\/td>\n<\/tr>\n
2011<\/td>\nTWENTY<\/em>, 20 years Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nTime is Young, <\/em>Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nCollection Imaginaire, by Katja Vercauteren, <\/em>Arti, Amsterdam, The Netherlands
\nArt Rotterdam<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Rotterdam, The Netherlands
\nDer letzte mach das Licht aus<\/em>, Freies Museum, Berlin, Germany
\nDreizehn<\/em>, Galerie Filser & Gra\u0308f, Mu\u0308nchen, Germany<\/td>\n<\/tr>\n
2010<\/td>\n50 ways to keep your lover<\/em>. Galleri S.E., Bergen, Norway
\nFace to Face. <\/em>Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2009<\/td>\nGalerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nDessins d’aujourd’hui, homme-terre-ciel<\/em>, Mus\u00e9e Rignault, St. Cirq Lapopie, France
\nIntern & Extern<\/em>, Kunsthal 52, Den Helder, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2007<\/td>\nArt Amsterdam<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2006<\/td>\nArt Rotterdam<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, Rotterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2005<\/td>\nNomination European Sovereign Art Prize<\/em>, London, UK<\/td>\n<\/tr>\n
2004<\/td>\nMy Father\u2019s Eyes,<\/em> Galerie Andreas Br\u00fcning, D\u00fcsseldorf, Germany
\nChicago Art Fair<\/em>, Galerie Andreas Br\u00fcning, Chicago, USA<\/td>\n<\/tr>\n
2003<\/td>\nSign of the Times<\/em>, Stichting KW14, Den Bosch, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2002<\/td>\nExpositie Hofvijver<\/em>, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
2000<\/td>\nKunstRAI<\/em>, galerie Akinci, Amsterdam, The Netherlands
\nEen ceder in mijn tuin<\/em>, Stichting KW14, Den Bosch, The Netherlands
\n3 Tekenaars<\/em>, Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1999<\/td>\nDrawings<\/em>, Galerie Akinci, Amsterdam , The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1998<\/td>\nDrawings<\/em> (with Philip Akkerman, Marcel van Eeden, P.J. Roggeband), Galerie Maurits van de Laar, The Hague, The Netherlands
\nGalerie Nouvelles Images, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1997<\/td>\nArt Forum Berlin<\/em>, Galerie Akinci, Germany
\nArt Cologne<\/em>, Galerie Akinci,, Cologne, Germany
\nAkademisch Ziekenhuis Leiden, The Netherlands
\npasword worden, W139, Amsterdam, The Netherlands
\n100 young painters at Ameland, Ameland, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1996<\/td>\nDe Muze als Motor II<\/em>, Van Abbemuseum, Eindhoven, The Netherlands
\nCollectie ABN-AMRO<\/em>, Stedelijk Museum, Amsterdam, The Netherlands
\nCollectie Bouwfonds<\/em>, Museum Boymans van Beuningen, Rotterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1995<\/td>\nThe Meaning of Drawing<\/em>, Rijksacademie, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1993<\/td>\nDraadtekeningen,<\/em> Galerie van Krimpen, Rotterdam, The Netherlands
\nKunstRAI, Galerie van Krimpen, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1992<\/td>\n13 drawings,<\/em> Galerie van Krimpen, Rotterdam, The Netherlands
\nForegrounds and Distances<\/em>, Galleria d\u2019Serpenti, Rome, Italy<\/td>\n<\/tr>\n
1990<\/td>\nwork on paper<\/em>, Galerie van Krimpen, Amsterdam, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
1989<\/td>\nAmsterdam\/Berlin (DDR)\/Madrid\/Berlin (West) reizende tentoonstelling van de Karl Hofer Gesellschaft i.s.m. Hochschule der K\u00fcnste Berlin, NL\/Germany<\/td>\n<\/tr>\n
1988<\/td>\n22 young artists<\/em>, Galerie Nouvelles Images, The Hague, The Netherlands<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n\n

awards<\/h3>\n<\/td>\n<\/tr>\n

1993<\/td>\nJeanne Oosting Prijs<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n\n

works in collections<\/h3>\n<\/td>\n<\/tr>\n

<\/td>\nKLM, PTT, Stedelijk Museum Schiedam, De Zonnehof, Bouwfonds, De Nederlandsche Bank, ABN\/AMRO Bank, Rabobank Nederland, Ministry of Foreign Affairs of The Netherlands, Akzo Nobel Art Foundation, DELA, EKARD Collection, UMC Utrecht<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][\/vc_tta_tabs][vc_empty_space]

<\/div>
\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n\n
\n\n\t
\n\t\"\"<\/a>\t<\/figure>\n<\/article>\n\n<\/div>[\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n<\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Ronald Versloot [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][\/vc_column][\/vc_row][vc_row type=”5″ animation=”fadeInUp” margin_top=”32″][vc_column][vc_tta_tabs color=”white” spacing=”” active_section=”1″ no_fill_content_area=”true”][vc_tta_section title=”Introductie” tab_id=”1440507584245-5ee45767-88dcea8a-e2c0″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1\/2″][vc_column_text] Ronald Versloot (1964) onderzoekt al lang de mogelijkheden van het vermengen van schilderkunst met de grafische techniek van de linoleumsnede. De linofiguren zijn als het ware acteurs die in een geschilderde setting optreden. Hiermee snijdt hij\u00a0het eeuwenoude Figur \u2013 Grund Problem…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":22405,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","dt_portfolio_category":[7],"dt_portfolio_tags":[],"class_list":["post-470","dt_portfolio","type-dt_portfolio","status-publish","has-post-thumbnail","hentry","dt_portfolio_category-artist","dt_portfolio_category-7","description-off"],"yoast_head":"\nRonald Versloot - Galerie Maurits van de Laar<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Ronald Versloot - Galerie Maurits van de Laar\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"[vc_row][vc_column][vc_column_text] Ronald Versloot [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][\/vc_column][\/vc_row][vc_row type=”5″ animation=”fadeInUp” margin_top=”32″][vc_column][vc_tta_tabs color=”white” spacing=”” active_section=”1″ no_fill_content_area=”true”][vc_tta_section title=”Introductie” tab_id=”1440507584245-5ee45767-88dcea8a-e2c0″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1\/2″][vc_column_text] Ronald Versloot (1964) onderzoekt al lang de mogelijkheden van het vermengen van schilderkunst met de grafische techniek van de linoleumsnede. De linofiguren zijn als het ware acteurs die in een geschilderde setting optreden. Hiermee snijdt hij\u00a0het eeuwenoude Figur \u2013 Grund Problem…\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Galerie Maurits van de Laar\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/galerie.mauritsvandelaar\/\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-12-05T14:43:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1330\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1600\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@mauritsvdlaar\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"7 minuten\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/\",\"url\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/\",\"name\":\"Ronald Versloot - Galerie Maurits van de Laar\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg\",\"datePublished\":\"2021-11-01T11:21:53+00:00\",\"dateModified\":\"2024-12-05T14:43:00+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg\",\"width\":1330,\"height\":1600},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Portfolio\",\"item\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/en\/artist\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Ronald Versloot\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/\",\"name\":\"Galerie Maurits van de Laar\",\"description\":\"Herderstraat 6 Den Haag\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"nl-NL\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Ronald Versloot - Galerie Maurits van de Laar","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Ronald Versloot - Galerie Maurits van de Laar","og_description":"[vc_row][vc_column][vc_column_text] Ronald Versloot [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][\/vc_column][\/vc_row][vc_row type=”5″ animation=”fadeInUp” margin_top=”32″][vc_column][vc_tta_tabs color=”white” spacing=”” active_section=”1″ no_fill_content_area=”true”][vc_tta_section title=”Introductie” tab_id=”1440507584245-5ee45767-88dcea8a-e2c0″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1\/2″][vc_column_text] Ronald Versloot (1964) onderzoekt al lang de mogelijkheden van het vermengen van schilderkunst met de grafische techniek van de linoleumsnede. De linofiguren zijn als het ware acteurs die in een geschilderde setting optreden. Hiermee snijdt hij\u00a0het eeuwenoude Figur \u2013 Grund Problem…","og_url":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/","og_site_name":"Galerie Maurits van de Laar","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/galerie.mauritsvandelaar\/","article_modified_time":"2024-12-05T14:43:00+00:00","og_image":[{"width":1330,"height":1600,"url":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg","type":"image\/jpeg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_site":"@mauritsvdlaar","twitter_misc":{"Geschatte leestijd":"7 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/","url":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/","name":"Ronald Versloot - Galerie Maurits van de Laar","isPartOf":{"@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg","datePublished":"2021-11-01T11:21:53+00:00","dateModified":"2024-12-05T14:43:00+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#primaryimage","url":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg","contentUrl":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-content\/uploads\/Ronald-Versloot-Statue-2022-acrylic-vinylpaint-on-linen-90x75cm.jpg","width":1330,"height":1600},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/artist\/ronald-versloot\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Portfolio","item":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/en\/artist\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Ronald Versloot"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/#website","url":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/","name":"Galerie Maurits van de Laar","description":"Herderstraat 6 Den Haag","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"nl-NL"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/dt_portfolio\/470","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/dt_portfolio"}],"about":[{"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/dt_portfolio"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=470"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/dt_portfolio\/470\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/22405"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=470"}],"wp:term":[{"taxonomy":"dt_portfolio_category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/dt_portfolio_category?post=470"},{"taxonomy":"dt_portfolio_tags","embeddable":true,"href":"https:\/\/mauritsvandelaar.nl\/wp-json\/wp\/v2\/dt_portfolio_tags?post=470"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}